اوسمار دو بازیکن آلومینیوم را پسندید بازیکنان پرسپولیس هم قسم شدند آخرین وضعیت عالیشاه و هنانوف برای بازی با سپاهان کارمندان باشگاه پرسپولیس علیه درویش اوسمار این دو مدافع را نمی‌خواهد استقلال بدون هوادارانش جشن قهرمانی می‌گیرد؟ استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

درغوکاسیان: از بابانوئل ماشین برقی می‌خواستم | هم سال نو میلادی و هم نوروز را جشن می‌گیریم

  • کد خبر: ۵۳۷۶۳
  • ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
درغوکاسیان: از بابانوئل ماشین برقی می‌خواستم | هم سال نو میلادی و هم نوروز را جشن می‌گیریم
بازیکن ارمنی بسکتبال کشورمان از بابانوئل همیشه ماشین برقی کنترلی می‌خواسته است.
گروه ورزش/شهرآرانیوز، این روز‌ها ارامنۀ ایران، در تدارک جشن‌های کریسمس و سال نو میلادی هستند. بسکتبال به عنوان یکی از شلوغ‌ترین رشته‌های ورزشی با نفرات ارامنه، هر سال این موقع‌ها شاهد جشن و سرور بازیکنان ارمنی است. بسکتبالیست‌های ارمنی همیشه در رده‌های سنی، باشگاهی و تیم‌های ملی بسکتبال خوش درخشیدند و بازیکنان صاحب‌نامی را معرفی کردند. بسکتبال یک جورایی در خون ارامنه است. در آستانۀ آغاز سال نو میلادی با رافی درغوکاسیان پوینت گارد تیم بسکتبال شیمیدرقم گفتگو کردیم.
 
نمی‌خواهیم بیشتر از این در مورد بسکتبال با رافی حرف بزنیم. از او دربارۀ آداب و رسوم شب کریسمس می‌پرسیم. از مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و از غذا‌های مخصوص این روزها.

تا به حال از بابانوئل هدیه گرفتی؟
بله خیلی هدیه گرفتم. نمی‌دانم تا چند سالگی، اما گرفتم. خیلی سال‌ها منتظر می‌ماندم تا شب بخوابم و صبح، کادویی که بابانوئل زیر درخت کریسمس، برایم گذاشته را بردارم! هر چند بابانوئلی در کار نبود، اما ذوق این سال‌ها و جشن و شادی تعطیلات بهترین خاطراتم شد. پدر و مادرم کادویی می‌خریدند می‌دادند بابانوئل به دست ما برساند.

برای هدیه گرفتن از بابانوئل، جوراب‌هایت را بالای تخت آویزان کردی؟
نه. من همیشه برای بابانوئل نامه می‌نوشتم و بعد زیر درخت می‌گذاشتم.

بابانوئل چطوری می‌آید؟ از در، پنجره، دودکش شومینه؟
من همیشه خواب بودم (خنده) نمی‌دانم چطوری می‌آید.

برای بابانوئل نامه نوشتی؟
همیشه نامه می‌نوشتم که کادو چی می‌خواهم.

تا به حال دعا کردی کادوی بابانوئل، توپ بسکتبال باشد؟
راستش از بابانوئل هیچ‌وقت توپ بسکتبال نخواستم. بیشتر ماشین برقی دوست داشتم از این‌هایی که کنترلی هستند.

چرا بابانوئل و درخت کاج، سمبل سال نو میلادی است؟
شنیدم یک فرد (سنت نیکلاس به روایتی اولین بابانوئل تاریخ) خجالتی بود که قرن‌ها پیش به فقرا و کودکان کمک می‌کرد. درخت کریسمس هم هدیه‌ای از خداست.

چرا بابانوئل، پیرمرد چاق با لباس قرمز و ریش سفید است؟
آن فرد برای اینکه شناخته نشود لباس قرمز می‌پوشید و ریش می‌گذاشت و هدایای فقرا یا کودکان را داخل جوراب می‌گذاشت و به آنان هدیه می‌داد. گاهی هم از دودکش خانه‌ها پایین می‌انداخت.

در خانۀ شما درخت کریسمس را چه کسی تزیین می‌کند؟
همه به اتفاق هم درخت کریسمس را تزیین می‌کنیم. با برادرم «درو»، پدر و مادرم. آبنبات عصایی، فرشته، ستاره و شکلات و… از تزیینات این درخت است که نماد زندگی است.

نظرت درباره شب کریسمس و سال نو چیست؟
این شب‌ها دورهمی‌های خانوادگی و جشن‌ها بی نظیر است. ما قبل از سال نو هیجان داریم البته چند سالی است که درگیر تمرین و مسابقه در لیگ هستم و گاهی وقت‌ها مراقبم تا تداخل زمانی، به تمریناتم در تیم آسیب نزند.

شما هر دو شب را هم جشن می‌گیرید؟
بله، هر دو را جشن می‌گیریم. ما ایرانی هستیم و نوروز هم جزو آداب و رسوم ماست، کریسمس را هم مسیحی‌ها جشن می‌گیرند. ما مثل شب عید نوروز در کریسمس هم سبزی پلو با ماهی و کوکوسبزی می‌خوریم با شیرینی‌های مخصوص ارمنی!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->